Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Μετρό Ήρθαν οι Κινέζοι για να τους μάθουμε...για τα έργα Μετρό και Αυτοκινητόδρομων!Θεσσαλονίκης: Ακόμη μαζεύουν υδράργυρο!


ypodomes, 21/04/2012





Μετρό και αυτοκινητόδρομοι μπαίνουν στο... στόχαστρο των Κινέζων. Λίγο πριν από το Πάσχα, οι υπεύθυνοι της κατασκευής του Μετρό στην πόλη Τσιντάο ζήτησαν τα φώτα της Αττικό Μετρό για την αντισεισμική τεχνολογία, την προστασία των αρχαιολογικών χώρων κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό, αλλά και των συνοικιών απ' όπου διέρχονται οι συρμοί. 

Προχθές, μια άλλη αντιπροσωπεία Κινέζων, από την περιφέρεια Γκουανγκντόνγκ, πήγε στο υπουργείο Υποδομών και ζήτησε να ενημερωθεί για τα έργα στους υπό κατασκευήν αυτοκινητοδρόμους. Οπως επισημαίνουν στελέχη της Αττικό Μετρό, επειδή το υπέδαφος της πόλης Τσιντάο μοιάζει πολύ με αυτό της Ελλάδας οι Κινέζοι ζήτησαν να μάθουν για τα έργα που γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Η επίσκεψη στα γραφεία της εταιρείας έγινε στις 10 Απριλίου, ημέρα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος που δίνει στην Αττικό Μετρό τη δυνατότητα να εξάγει τεχνολογία. Ετσι, από την εταιρεία δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η ανταλλαγή της τεχνογνωσίας με τους Κινέζους. 

Το Μετρό ταξιδεύει 
Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, η Αττικό Μετρό ετοιμάζει τις βαλίτσες για το εξωτερικό. «Δρομολογείται πιθανή συνεργασία με την Κύπρο για την κατασκευή τραμ ενώ θα ξεκινήσουν και διερευνητικές κινήσεις με Κουβέιτ, Κατάρ και Αμπου Ντάμπι για ανάλογα έργα». 

Πλέον με την αλλαγή του καταστατικού η εταιρεία μπορεί να εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αντί αμοιβής, μελέτες μεταφορών και συγκοινωνιακών έργων, οποιουδήποτε τύπου και σταδίου. 

Επίσης μπορεί να πραγματοποιεί και μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψης, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων έργων σε τρίτους. 

Για τους αυτοκινητοδρόμους οι Κινέζοι φάνηκαν πιο ενημερωμένοι. Οπως λένε πηγές του υπ. Υποδομών ρωτούσαν συγκεκριμένα πράγματα, όπως ποιο είναι το ύψος των διοδίων. Επίσης ζήτησαν να μάθουν σε πόσο χρόνο αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα - τα οποία τώρα έχουν σταματήσει - και αν στις απαλλοτριώσεις το κόστος επιβαρύνει τον επενδυτή ή το Δημόσιο. 

«Τυπικά ήταν μια διερευνητική συνάντηση. Είναι όμως προφανές ότι ήξεραν κάποια πράγματα», λένε στελέχη του υπουργείου Υποδομών. «Οι Κινέζοι βολιδοσκοπούν την κατάσταση και ψάχνουν για ευκαιρίες να επενδύσουν, αφού έχουν λεφτά».

Πηγή:tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου